lunes, 22 de octubre de 2018




¡VIVA’L FOLCLOR!

Nun ye la primer vez nin va ser la cabera que veo averase a un paisanu au tán los periódicos, buscar El Comerciu, que ta yá en manes d’otru veceru, dexar de llau El País y garrar el Marca, porque l’orde simplayu vien ser esti: 1. El Comerciu, 2. La Nueva España, 3. As o Marca, 4. El Mundu, 5. El País. Dempués esi paisanu, bien metíu en día y vasos, glayará d’alderique qu’esti país va al debalu polos políticos que tenemos.

Y de lo xeneral vamos a lo particular, n’orde deductivu.

Estos díes hai en Xixón la babayada de les xornaes de la sidra, con planu y too como’l planu d’un metro enfiláu. Alcuentra usté marabayu xente con pañuelu verde al pescuezu n’asturianía de Cherines, que ye la de la sidra y el cachopu a fartar, esa asturianía que mexa de gustu colos premios Princesa d’Asturies y el pueblu exemplar, esa del bablianu (metá bable, metá castellanu) que nun pasa del qué ye, ho y al platu vendrás, arbeyu. ¿Cómo nun vamos ser la risión d’esti reinu, el descoyone nacional con un AVE que nun cuerre más que la mio Piaggio Vespa PX 150? Los paisanos agüeyen el Marca y coles sos muyeres, qué ye, ho, beben culinos de sidra. Neso tamos paraos dende yo qué sé cuándo, faza piquiñina que suaña’l suañu del grandón y que nun quier nin a la so propia llingua (los que falen bablianu falen agora de “babloa”). Tamos bonos, Cherines; dame sidra, dame soma. Que a ver, que nun ye que yo tenga nada escontra la sidra, nun sé si m’entiende; que me presta chalo, escancialo con ciertu estilu dende bien alto, españalo bien nel vasu. A min lo que me fadia ye’l simplayu que nun pasa de la sidra, que nun ve más allá d’esa mierda cachopu que, ya lo dixi una vegada, ye una bona manera d’estropiar la carne bono o disimular la carne malo; esi simplayu al que-y da igual la complexidá cultural y socioeconómica d’esta ñación sistemáticamente escaecía, complexidá que sustenta necesariamente na so llingua: si nun hai lligua nun hai ñación y si nun hai ñación nun hai respetu; si nun hai respetu nun hai nada: munchu folclor provincial, Asturies de zoolóxicu, Cherines chachachá. Desconozo si cola cooficialidá esta vergoña de güei va tener igua; lo que ta nidio ye qu’ensin cooficialidá nun la va tener. Les ñaciones tienen les sos lleendes del orixe, a ver si va usté creyer na lloba de Rómulo y Remo; Cataluña inventa muncha historia p’afayase ñación política amás de llingüística; y a nós quieren agora quitamos el mitu la gran batalla Cuadonga, y yá toi viendo que vamos dexanos, qu’Asturies ye guapa y mui verde y paraísu natural pa foriatos entamando per Madrí, que mos pon un AVE que fina en Llión y vivan los reis d’España. La nuesa Asturies que ta na tiesta ñacional de les llaceries y nel rau de lo bonancible y prestixosu. Qué ye, ho. Asturianos de tola vida y toa condición que rin cuando sienten falar n’asturianu, arrequexáu por nós al usu payasu de versiones de películes, al teatru costumista d’aldeanu d’aldega que nun ta más que nel maxín del imbécil o llistu qu’escribe los testos. Asina cago yo pa la sidra y pal cachopu y les sos xornaes, la madre que mos parió.  

Llibre eleición llingüística… Hai que ser fíos de puta.

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